60代おばさんオンライン英会話始めた!

外国人のいろいろな人と話す 新しい趣味が出来た!

church services【実用英会話6-2-1】

church services

この意味がわかりませんでした。

church servicesは 礼拝という意味でした。

Generally speaking, Italians are Catholics and many attend church services .

一般的に、イタリア人はカトリックです、そして多くの人は礼拝に行きます。

 

日曜日は、基本的には休みで、お店もやっていないことが多いです。

 

Your guess is as good as mine.

あなたの考えは、私の同じに良い???

私もわからない、という意味だそうです。

難しい、覚えるしかないですね。

 

I think the package will arriving soon,but your guess  is as  good as mine.

小包がもうすぐつくと思う、しかし 私もわからない。

your guess  is as good as mine regarding who will be our new CEO.

だれが私達の新しいCEOになるのかわからない。

 

 

 

今日のリスニング

だいぶ 聞き取れるようになりましたが、patron saint, fireworks display.などなど聞き取れませんでした。

先生が後で、スクリプトを送ってくれるのはありがたいです。

聞き取ってなかったことや、聞き間違いに気がつきます。

読めばわかるのになあ。

 

Oh, you want to go to Florence?

That’s where I’m from!

It’s best to go there this Sunday.

It’s the feast of our patron saint, Saint John the Baptist.

The feast celebrates the city’s rich history.

It’s really fun.

There’s a historical football game that’s very popular.

There’s also a race that will be held in the evening and a grand fireworks display.

If you’re attending the feast, I suggest you wear comfortable shoes.

For the most part, the streets get very crowded,

so you won’t be able to use any public transportation.

Also, be sure to watch out for pickpockets.

It’s very typical for pickpockets to target tourists on feast days.

 

今日の先生

今日の先生は、セブ島に住んでいる女性のMay先生です。

7歳と5歳のお子さんがいる明るい先生です。

今日はアレルギーで体調が悪そうでした。

とてもわかりやすくて、直しも丁寧でスクリプトも送ってくれて良かったです、

もちろんブックマークしました。

 

That's all for today.Thanks for reading.