60代おばさんオンライン英会話始めた!

外国人のいろいろな人と話す 新しい趣味が出来た!

fault vs false【実用英会話5-4-6】

fault vs false

簡単な間違え

なんと

T / F )

正しいか間違えか

と答えるところです。

今までは

correct  またはnot correct

で答えていました。

なので、急にF

faultフォルト

と言ってしまいました。

私はテニスをするので、よく使います。

テニスではサーブが入らなかった時フォルト、2回入らないとダブルフォルトです。

先生がそれはスポーツで使いますと、笑いました。

false

です。

気をつけます。

 

The building next to the bank is the bookstore. ( T / F )

truth or false

 

 

 今日の先生は明るい先生

今日の先生は、声がとても高く表現力もあり楽しかったです。

Herms先生、30代の先生です。

残念ながらビデオは使っていませんでした。

リスニングは、チャットボックスに送ってくれました。

これがいいのか、悪いのかはわかりませんが、あれば読んでしまいます。

リスニングの強化にはなりません。

人間とは、楽な方にいくモノですね。

必死に読んでしまします。

なので、楽かというとそうでもなく、それに関したいろいろな質問をしてくれました。

これはこれで大変でした。

全文コピー

We’re now in Asakusa.

The famous Senso-ji Temple at the center is Tokyo’s oldest temple.

The big gate in front of Senso-ji Temple is the Kaminarimon.

Tourists often take pictures in front of it.

Now, you have an hour to explore Asakusa on your own.

For shopping, we recommend the souvenir shops inside Senso-ji.

They sell kimonos, masks, and even samurai wigs!

Please note that the bus will be waiting on the street opposite Senso-ji.

If you paid for a stroller rental, please let me know before you get off the bus.

Thank you.

The building between it and Tokyo Bunka Kaikan

このit が、聞き取れずに困ってしまいました。

文を見ればすぐわかりますが、英語脳のない私には大変です。

 

日本語だと、それと東京文化会館の間にあるビル。

でも、英語だと、ビル 間にある それと東京文化会館

英語脳が必要なのです。

いろいろなものを声に出して表現しないと、頭でわかるのと理解するのが違うのが、リスニングするとよくわかります。

 

Welcome to Ueno Park!

As you can see, there are many museums here.

The big building across from the pond is the National Museum of Nature and Science. It has a large collection of scientific and historical items.

The building between it and Tokyo Bunka Kaikan is my favorite place.

It’s the National Museum of Western Art.

If you aren’t interested in museums, you can visit Toshogu Shrine or the zoo next to it. Ueno Zoo has animals and birds from all over the world.

Be sure to check out the panda exhibit!

 

明日はもう一回やります。